Polityka Prywatności
1. Informacje ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem ze strony internetowej Mainly.
Administratorem danych osobowych zawartych na stronie jest firma Mainly z siedzibą w [Adres siedziby], NIP: [numer NIP], REGON: [numer REGON], zwana dalej Administratorem.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem, zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami.
2. Rodzaj przetwarzanych danych
Administrator może przetwarzać następujące dane osobowe Użytkowników korzystających ze strony:
- Imię i nazwisko
- Adres e-mail
- Numer telefonu
- Nazwa firmy
- Adres IP i inne informacje zawarte w plikach cookies
Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, ale może być niezbędne do korzystania z niektórych funkcjonalności strony, takich jak formularze kontaktowe czy newsletter.
3. Cel i podstawa przetwarzania danych
Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celu:
- Realizacji usług świadczonych przez Administratora
- Odpowiedzi na zapytania przesłane za pomocą formularza kontaktowego
- Wysyłki informacji marketingowych, w tym newslettera (po wyrażeniu zgody)
- Prowadzenia analiz statystycznych
- Dochodzenia roszczeń i ochrony przed roszczeniami
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
- Wykonanie umowy lub podjęcie działań przed jej zawarciem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
- Prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- Zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
- Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
4. Okres przechowywania danych
Dane osobowe Użytkowników przechowywane są przez czas:
- Niezbędny do realizacji usług i odpowiedzi na zapytania
- Do momentu wycofania zgody, jeśli przetwarzanie odbywa się na jej podstawie
- Przez okres wymagany przepisami prawa, np. przepisami podatkowymi
- Przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami
5. Odbiorcy danych
Odbiorcami danych osobowych Użytkowników mogą być:
- Podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora, np. dostawcy usług IT, hostingowych, księgowych
- Podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa, np. sądy lub organy ścigania
- Inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe
6. Pliki cookies
Strona internetowa Administratora wykorzystuje pliki cookies (tzw. “ciasteczka”), które stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- Dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych
- Tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych
- Utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła
Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Może to jednak wpłynąć na niektóre funkcje dostępne na stronie.
7. Prawa użytkowników
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikom przysługują następujące prawa:
- Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych
- Prawo do usunięcia danych
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
- Prawo do przenoszenia danych
- Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
- Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych (wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem)
8. Bezpieczeństwo danych
Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom nieupoważnionym lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
9. Kontakt
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz korzystaniem z praw związanych z przetwarzaniem tych danych można się skontaktować z Administratorem poprzez:
- E-mail: kontakt@mainly.pl
- Adres korespondencyjny: [adres siedziby]
10. Zmiany Polityki Prywatności
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności poprzez opublikowanie nowej wersji na stronie internetowej. Zmiany obowiązują od momentu ich opublikowania.
Data ostatniej aktualizacji: 15.04.2025